Thursday, June 4, 2009

banyak songeh!

Kalau dasar tidak tahu dek untung
aku dah bayar gaji dia RM450.00 sebulan
makan, minum, pakai semua aku tanggung
apa sangat kerja dia...

Kalau dasar tidak sedar diri tu siapa
aku adalah manusia yang sgt tidak kisah
tidak cerewet dan tidak byk cakap
apa lagi yang dia nak...

Kalau dasar tidak tengok muka kat cermin
dah le dungu dan tak pernah mahu ingin belajar
setiap hari aku terpaksa sekolahkan dia (ajar dia)
apa lagi yang dia mahu...

Kalau dasar tidak pernah bersyukur
tak abis abis mahu naik gaji
sekarang aku bayar dia RM500.00 sebulan
dia mahu cuti Sabtu dan Ahad pula...

Kalau dasar dari negara jiran
tak sudah sudah menyusahkan majikan
aku dah tak larat nak melayan kerenah dia
bibik, aku hantar kau ke airport petang ini!!!

2 comments:

  1. sebab itu aku tak ada bibik...
    lagi pun aku tak ada privacy...
    biar aku dan bini penat tapi aku puas hati...

    ReplyDelete
  2. Bagus tapi kalo dpt laki mcm ko...
    Sorry aku sibuk skrg!!

    ReplyDelete